Thursday 13 July 2017

Kuih Raya : Pertama Kali Mencuba

Assalamualaikum...
Raya tahun ni kali pertama aku cuba buat kuih raya, umur dah 27 tahun tetapi ini kali pertama cuba buat kuih raya...hahaha..... Since aku dah mula kerja dan tinggal di perantauan so aku terfikir tak kan tak beli kuih raya masa pulang ke kampung kan? so last minute planning 1 minggu sebelum pulang ke Kg aku beli oven nak belajar buat kuih sendiri...

Gigih aku google cari resepi yang menarik dan kuih yang senang buat..hahaha....sebab ini kali pertama aku nak cuba2 buat kuih jadi aku gigih ajak housemate aku join sekali buat ramai2..hehe...
Antara kuih tahun ni yang aku buat adalah Puteri Salju, Semperit Susu, Sarang Semut, Kekacang rangup dan coklat chip. Okay la 5jenis ja untuk kali pertama mencuba. Satu malam satu resepi, lepas tu malam ke 6 dah kalut kemas barang sebab esoknya nak balik kampung dah.




 Kuih puteri salju dengan kekacang rangup paling banyak peminat untuk raya tahun ni, tengah hari dah habis stock. Bila tengok sambutan yang menggalakkan, kawan2 pon suka rasa berbaloi aku bersusah payah buat kuih..Next raya pulak la buat banyak2 kuih.....




Love,
Cik Yani










No comments:

Post a Comment

The Latest post

Kejayaan yang tertangguh...

Untuk berjaya, keinginan kamu untuk berjaya harus lebih  hebat  daripada ketakutan kamu untuk gagal.” – Bill Cosby. Kata-kata ini ...